Comunidad autónoma de Illes Balears

Federación de Enseñanza de Comisiones Obreras de Illes Balears
feccoo-ib.org

7.3. Fase d’oposició

7.3.1. Fase d’oposició en el procediment selectiu d’accés a cossos docents inclosos en un subgrup de classificació superior

Desenvolupament de la prova L’aspirant ha de superar una prova que es determina en funció de si existeix o no concordança entre la titulació i l’especialitat a què s’aspira.

Per determinar si existeix o no concordança s’ha d’aplicar el que es determina a l’annex 4 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 14 de desembre de 2018 (BOIB núm. 160, de 22 de desembre).

La prova consistirà en la realització d’un exercici de contingut pràctic propi de l’especialitat i l’exposició oral, en sessió pública, d’un tema dels corresponents al temari del cos i de l’especialitat a la qual s’accedeix, escollit per l’aspirant d’entre 8 elegits a l’atzar pel tribunal, o 9 si existeix concordança entre la titulació acadèmica amb la qual participa i l’especialitat a la qual aspira.

L’exposició oral es completarà amb un plantejament didàctic del tema, referit a un determinat cicle o curs elegit lliurement per l’aspirant, on es concretaran els objectius, continguts, activitats d’ensenyament i aprenentatge i d’avaluació, l’atenció a la diversitat, així com els recursos necessaris per al seu desenvolupament, d’acord amb el currículum propi de les Illes Balears. En cas de l’especialitat d’Orientació educativa el plantejament didàctic del tema s’ha de referir a una actuació i/o intervenció.

Per a la preparació de l’exposició oral del tema l’aspirant disposarà d’un període de dues hores de durada i podrà utilitzar el material aportat per ell mateix que consideri oportú, sense possibilitat de connexió amb l’exterior, per tant no es poden utilitzar ordinadors portàtils, telèfons mòbils o qualsevol altre dispositiu informàtic.

Per a l’exposició disposarà d’un màxim d’una hora i podrà utilitzar el material auxiliar que consideri oportú i que haurà d’aportar ell mateix així com un guió, que no excedirà d’un full DIN A4 per una sola cara, per l’exposició oral del tema i un altre pel plantejament didàctic, i que, en acabar, ha de lliurar al tribunal. En cas de problemes tecnològics i/o electrònics l’opositor en serà l’únic responsable.

L’exercici de contingut pràctic propi de l’especialitat s’ha de realitzar el mateix dia que els aspirants dels procediments d’ingrés i/o adquisició de noves especialitats, i ha de permetre comprovar que les persones aspirants posseeixen una formació científica i un domini de les tècniques de treball necessàries per a impartir les àrees, matèries, mòduls o assignatures pròpies de l’especialitat a què opten. El temps que es disposarà per a la realització de l’exercici pràctic serà el que determini la comissió de selecció, o si és el cas el tribunal, si aquest és únic, d’acord amb el que disposa l’annex 6 d’aquesta resolució en el qual també es determinen les especificacions, pautes i criteris als quals s’han d’ajustar la comissió de selecció i/o els tribunals en el seu plantejament.

Per a la realització de l’exercici de contingut pràctic l’aspirant ha de dur els estris o elements indicats prèviament a l’aplicació informàtica d’ oposicions.

La prova ha de ser valorada per cada un dels membres dels tribunals. En el cas de l’exercici de contingut pràctic en la seva correcció s’ha de garantir l’anonimat dels aspirants, excepte en algunes especialitats on l’exercici pràctic es disposi que no sigui escrit, degut a la propia naturalesa d’aquestes especialitats. En conseqüència, s’ha d’invalidar l’exercici escrit que inclogui noms, marques o qualsevol senyal que pugui identificar l’aspirant. Per la realització d’aquesta prova escrita s’ha d’utilitzar un bolígraf de tinta blava o negra i seguir les instruccions que a aquest efecte donin els tribunals.

La prova es puntua de forma conjunta de 0 a 10 punts i els aspirants hauran d’obtenir, com a mínim, 5 punts per a superar-la. Cal atenir-se tant als coneixements sobre la matèria com als recursos didàctics i pedagògics dels aspirants per valorar la prova.

7.3.1.1 Publicació de la llista provisional i termini de reclamacions

Una vegada finalitzada aquesta prova s’exposarà a la pàgina web i a l’aplicació informàtica d’oposicions, la llista provisional amb la puntuació obtinguda per cadascun dels aspirants i s’ha d’obrir un termini de 24 hores per a la presentació de reclamacions per escrit davant el tribunal. Els aspirants poden al·legar el que estimin oportú amb els arguments que justifiquin les seves al·legacions a l’efecte que eltribunal els els contesti per escrit de forma suficientment motivada d’acord amb els criteris de valoració i qualificació específics.

7.3.1.2. Publicació de la llista definitiva dels aspirants que han superat la prova

Un cop estimades o desestimades les reclamacions presentades el tribunal ha de publicar, a la pàgina web i a l’aplicació informàtica d’ oposicions, la llista definitiva dels aspirants que han superat la prova. Els aspirants que la superin accediran a la fase de concurs.

Contra aquesta llista definitiva, les persones interessades podran interposar recurs d’alçada, en el termini d’un mes, davant la directora general de Personal Docent, segons el que preveuen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.3.1.3. Acumulació de places

Els òrgans de selecció acumularan les places que no es cobreixin per aquest procediment a les del torn lliure del procediment d’ingrés.

7.3.2 Fase d’oposició en el procediment selectiu d’accés a altres cossos docents del mateix subgrup i nivell de complement de destinació

7.3.2.1 Per als qui optin a la mateixa especialitat de la qual siguin titulars en el seu cos d’origen Desenvolupament de la prova

La prova consistirà en la defensa seguida d’un debat, ambdós orals, d’una programació didàctica elaborada per l’aspirant en els mateixos termes establerts per als aspirants d’ingrés a l’annex 4 d’aquesta convocatòria. La programació elaborada per l’aspirant es presentarà al tribunal a l’acte de presentació juntament amb el full de verificació (annex 8).

Els aspirants que no lliurin la programació en aquest acte no poden realitzar aquesta prova i per tant no poden continuar el procediment selectiu.

En el cas que el tribunal detecti que la programació no conté un mínim de 12 unitats didàctiques o actuacions, els aspirants tampoc no podrán continuar el procediment selectiu.

L’aspirant disposarà, com a màxim, d’una hora per a la defensa de la programació. La durada del debat no podrà excedir de quinze minuts.

En el moment de la defensa, l’aspirant pot utilitzar i consultar un exemplar de la programació aportat per ell mateix, i un guió que no excedirà d’un DIN A4 per una sola cara, i que, en acabar, ha de lliurar al tribunal.

La prova, que ha de ser valorada per cada un dels membres dels tribunals, es puntua de 0 a 10 punts i els aspirants hauran d’obtenir, com a mínim, 5 punts per a superar-la. Cal atenir-se tant als coneixements sobre la matèria com als recursos didàctics i pedagògics dels aspirants per valorar la prova.

7.3.2.2 Per als qui optin a distinta especialitat de la qual són titulars en el seu cos d’origen Desenvolupament de la prova

La prova consistirà en la realització d’un exercici de contingut pràctic propi de l’especialitat i l’exposició oral, en sessió pública, d’un tema dels corresponents al temari del cos i de l’especialitat a la qual s’accedeix, escollit per l’aspirant d’entre 9 elegits a l’atzar pel tribunal.

L’exposició es completarà amb un plantejament didàctic del tema, referit a un determinat cicle o curs elegit lliurement per l’aspirant, on es concretaran els objectius, continguts, activitats d’ensenyament i aprenentatge i d’avaluació, l’atenció a la diversitat, així com els recursos necessaris per al seu desenvolupament, d’acord amb el currículum propi de les Illes Balears.

Per a la preparació de l’exposició oral del tema l’aspirant disposarà d’un període de dues hores de durada i pot utilitzar el material aportat per ell mateix que consideri oportú, sense possibilitat de connexió amb l’exterior, per tant no es poden utilitzar ordinadors portàtils, telèfons mòbils o qualsevol altre dispositiu informàtic.

Per a l’exposició disposarà d’un màxim d’una hora i podrà utilitzar el material auxiliar que consideri oportú i que haurà d’aportar ell mateix així com un guió, que no excedirà d’un full DIN A4 per una sola cara, per l’exposició oral del tema i un altre pel plantejament didàctic, i que, en acabar, ha de lliurar al tribunal. En cas de problemes tecnològics i/o electrònics l’opositor en serà l’únic responsable.

L’exercici de contingut pràctic propi de l’especialitat s’ha de realitzar el mateix dia que els aspirants dels procediments d’ingrés i/o adquisició de noves especialitats, i ha de permetre comprovar que les persones aspirants posseeixen una formació científica i un domini de les tècniques de treball necessàries per a impartir les àrees, matèries, mòduls o assignatures pròpies de l’especialitat a què opten. El temps que es disposarà per a la realització de l’exercici pràctic serà el que determini la comissió de selecció, o si és el cas el tribunal, si aquest és únic, d’acord amb el que disposa l’annex 6 d’aquesta resolució en el qual també es determinen les especificacions, pautes i criteris als quals s’han d’ajustar la comissió de selecció i/o els tribunals en el seu plantejament.

Per a la realització de la prova pràctica l’aspirant ha de dur els estris o elements indicats prèviament a l’aplicació informàtica d’oposicions.

La prova ha de ser valorada per cada un dels membres dels tribunals. En el cas de l’exercici de contingut pràctic en la seva correcció s’ha de garantir l’anonimat dels aspirants, excepte en algunes especialitats on l’exercici pràctic es disposi que no sigui escrit, degut a la propia naturalesa d’aquestes especialitats. En conseqüència, s’ha d’invalidar l’exercici escrit que inclogui noms, marques o qualsevol senyal que pugui identificar l’aspirant. Per la realització d’aquesta prova escrita s’ha d’utilitzar un bolígraf de tinta blava o negra i seguir les instruccions que a aquest efecte donin els tribunals.

La prova es puntua de forma conjunta de 0 a 10 punts i els aspirants hauran d’obtenir, com a mínim, 5 punts per a superar-la. Cal atenir-se tant als coneixements sobre la matèria com als recursos didàctics i pedagògics dels aspirants per valorar la prova.

7.3.2.3 Publicació de la llista provisional i termini de reclamacions

Una vegada finalitzada aquesta prova s’exposarà a la pàgina web i a l’aplicació informàtica d’oposicions, la llista provisional amb lampuntuació obtinguda per cadascun dels aspirants i s’ha d’obrir un termini de 24 hores per a la presentació de reclamacions per escrit davant el tribunal. Els aspirants poden al·legar el que estimin oportú amb els arguments que justifiquin les seves al·legacions a l’efecte que el tribunal els els contesti per escrit de forma suficientment motivada d’acord amb els criteris de valoració i qualificació específics.

7.3.2.4. Publicació de la llista definitiva dels aspirants que han superat la prova

Un cop estimades o desestimades les reclamacions presentades el tribunal ha de publicar, en el lloc assignat pels tribunals i a l’aplicació informàtica d’oposicions, la llista definitiva dels aspirants que han superat la prova. Els aspirants que la superin accediran a la fase de concurs.

Contra aquesta llista definitiva, les persones interessades podran interposar recurs d’alçada, en el termini d’un mes, davant la directora general de Personal Docent, segons el que preveuen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.3.2.5. Acumulació de places

Els òrgans de selecció acumularan les places que no es cobreixin per aquest procediment a les del torn lliure del procediment d’ingrés.

7.3.3. Fase d’oposició en el procediment selectiu d’ingrés: torn lliure i torn de reserva per a aspirants amb discapacitat

La fase d’oposició consta de dues proves eliminatòries. La seva superació permet a l’aspirant passar a la fase de concurs.

7.3.3.1. Proves de la fase d’oposició

a. Primera prova

Desenvolupament de la prova

Aquesta prova tendrà per objecte la demostració dels coneixements específics necessaris per impartir l’especialitat docent a la que s’opta iconsta de dues parts que són valorades de manera conjunta.

Part A) de la primera prova: desenvolupament d’un tema

Consisteix en el desenvolupament per escrit d’un tema triat per l’aspirant d’entre un nombre de temes trets a l’atzar pel tribunal dels corresponents al temari de l’especialitat, tenint en compte els criteris següents:

a) En aquelles especialitats que tenguin un nombre no superior a 25 temes, s’escollirà entre tres temes.

b) En aquelles especialitats que tenguin un nombre superior a 25 temes i inferior a 51, s’escollirà entre quatre temes.

c) En aquelles especialitats que tenguin un nombre superior a 50 temes, s’escollirà entre cinc temes.

Per al desenvolupament escrit del tema de la part A de la prova els aspirants disposaran d’un màxim de 3 hores.

Part B) de la primera prova: prova pràctica.

En totes les especialitats s’ha de realitzar una prova pràctica que permeti comprovar que els aspirants posseeixen la formació científica i eldomini de les habilitats instrumentals o tècniques corresponents a l’especialitat a la qual s’opta.

El temps que es disposarà per a la realització serà el que determini la comissió de selecció, o si és el cas el tribunal, si aquest és únic, d’acord amb el que disposa l’annex 6 d’aquesta resolució, en la qual també es determinen les especificacions, pautes i criteris sobre les quals elaborar l’esmentada prova per a cada especialitat convocada.

Per a la realització de la prova pràctica l’aspirant ha de dur els estris o elements indicats prèviament a l’aplicació informàtica d’oposicions.

En la part A i la part B de la primera prova els exercicis han de ser llegits i valorats per cada un dels membres dels tribunals i en la seva correcció s’ha de garantir l’anonimat dels aspirants, excepte en algunes especialitats on la prova pràctica es disposi que no sigui escrita, degut a la pròpia naturalesa d’aquestes especialitats. En conseqüència, s’ha d’invalidar l’exercici escrit que inclogui noms, marques o qualsevol senyal que pugui identificar l’aspirant. Per la realització d’aquestes proves escrites s’ha d’utilitzar un bolígraf de tinta blava o negra i seguir les instruccions que a aquest efecte donin els tribunals.

Valoració i superació de la primera prova

La primera prova es puntua de 0 a 10 punts i el total que s’obté és el resultat de calcular la mitjana aritmètica entre les puntuacions de les parts A i B de la prova, sempre que cada una d’aquestes sigui igual o superior a 2,5 punts.

Per superar aquesta primera prova els aspirants han d’obtenir una puntuació mínima igual o superior a cinc punts, quedant eliminats del procés selectiu els qui no arribin a aquesta puntuació.

Els qui no hagin realitzat tant la part A com la part B de la primera prova seran considerats com a no presentats i per tant no poden continuar el procediment selectiu.

Publicació de les notes de la primera prova i convocatòria per la realització de la segona prova.

Una vegada finalitzada aquesta prova s’ha d’exposar a la pàgina web i a l’aplicació informàtica d’oposicions la llista amb la puntuació obtinguda pels aspirants.

La superació d’aquesta prova permet als aspirants passar a la segona prova i se’ls ha de convocar per a la realització d’aquesta.

b. Segona prova

Desenvolupament de la prova

El tribunal ha de citar els aspirants per a la realització d’aquesta prova amb 24 hores d’antelació a l’inici de l’actuació dels aspirants a l’ aplicació informàtica d’oposicions.

En el cas que el tribunal detecti que la programació no conté un mínim de 12 unitats didàctiques o actuacions els aspirants no podrán continuar el procediment selectiu.

Aquesta segona prova té per objecte la comprovació de l’aptitud pedagògica de l’aspirant i el domini de les tècniques necessàries per a l’exercici docent.

Consisteix en l’exposició i defensa d’una programació didàctica, de caràcter personal, elaborada de forma individual per l’aspirant, prèviament lliurada al tribunal, i en la preparació i exposició oral d’una unitat didàctica, que es realitzen en sessió pública.

Per a la preparació d’aquesta segona prova (part A i part B) l’aspirant disposa d’una hora i pot utilitzar el material aportat per ell mateix que consideri oportú, sense possibilitat de connexió amb l’exterior, per tant no es poden utilitzar ordinadors portàtils, telèfons mòbils o qualsevol altre dispositiu informàtic. I compta amb un període màxim de 50 minuts per a la defensa oral de la programació, l’exposició de la unitat didàctica i, si escau, posterior debat davant el tribunal, amb la següent distribució màxima del temps disponible: 20 minuts per a la defensa oral de la programació, 25 minuts per a l’exposició oral de la unitat didàctica i, si escau, 5 minuts per al debat davant el tribunal durant el qual el tribunal podrà plantejar preguntes o qüestions a l’aspirant en relació amb el contingut de la seva intervenció i la contextualització en situacions concretes d’aula o de contingut pràctic.

Part A) de la segona prova: exposició i defensa d’una programació didàctica

L’aspirant exposarà i defensarà oralment la programació didàctica, lliurada davant del tribunal quan sigui citat a tal efecte.

La programació didàctica s’ha de fer d’acord amb la normativa vigent sobre ordenació curricular (Annex 5), i d’acord amb les instruccions dictades per la Conselleria d’Educació i Universitat per al curs 2018-2019.

La programació didàctica es referirà al currículum propi de les Illes Balears, d’una àrea, assignatura, matèria o mòdul corresponent a l’especialitat per la qual participa. Correspondrà a un curs escolar de qualsevol de les etapes educatives atribuïdes a l’especialitat i es situarà en un curs determinat.

Aquesta programació s’ha d’elaborar segons el que estableix l’annex 4, i es defensarà davant del tribunal en el moment en el qual la persona aspirant sigui convocada a aquest efecte.

En el moment de la defensa, l’aspirant pot utilitzar i consultar un exemplar de la programació aportat per ell mateix, i un guió que no excedirà d’un DIN A4 per una sola cara, i que, en acabar, ha de lliurar al tribunal.

Part B) de la segona prova: preparació i exposició d’una unitat didàctica

La preparació i exposició oral davant el tribunal, d’una unitat didàctica, pot estar relacionada amb la programació presentada per l’aspirant o elaborada a partir del temari oficial de l’especialitat. En el primer cas l’aspirant ha de triar la unitat didàctica d’entre tres extretes a l’atzar per ell mateix, de les incloses en la programació didàctica lliurada al tribunal. En el segon cas l’aspirant ha de triar la unitat didàctica d’un tema d’entre tres extrets a l’atzar per ell mateix, del temari oficial de l’especialitat.

En l’elaboració de la unitat didàctica s’han de concretar, entre altres, els objectius d’aprenentatge que es pretenen aconseguir, les competències o capacitats que es desenvolupen, els continguts, les activitats d’ensenyament i aprenentatge que es volen plantejar a l’aula i els seus procediments d’avaluació, així com l’atenció a la diversitat.

A l’exposició de la unitat didàctica es pot utilitzar el material auxiliar que es consideri pertinent, aportat per l’aspirant en el moment de la realització d’aquesta, així com un guió que no excedirà d’un DIN A4 per una sola cara, i que, en acabar, s’ha de lliurar al tribunal. En cas de problemes tecnològics i/o electrònics l’opositor en serà l’únic responsable.

En les especialitats pròpies de la formació professional específica del cos de professors d’ensenyament secundari, la unitat didàctica pot relacionar-se amb les competències i realitzacions professionals pròpies del perfil de què es tracti.

Valoració i superació de la segona prova

Aquesta segona prova es valora globalment de 0 a 10 punts. Per la seva superació els aspirants han d’obtenir una puntuació mínima igual o superior a cinc punts.

Publicació de les notes de la segona prova

Una vegada finalitzada aquesta prova s’ha d’exposar a la pàgina web i a l’aplicació informàtica d’oposicions la llista amb la puntuació obtinguda pels aspirants.

7.3.3.2. Superació de la fase d’oposició

La qualificació corresponent a la fase d’oposició és la mitjana aritmètica de les puntuacions obtingudes en les proves integrants d’aquesta fase, quan totes elles han estat superades.

Finalitzada la fase d’oposició, els tribunals han d’exposar la llista de les qualificacions provisionals obtingudes per tots els aspirants que han participat en aquesta fase, a la pàgina web i a l’aplicació informàtica d’oposicions, i s’ha d’obrir un termini de 24 hores per a la presentación de reclamacions per escrit davant el tribunal. Els aspirants poden al·legar el que estimin oportú amb els arguments que justifiquin les seves al·legacions a l’efecte que el tribunal els els contesti per escrit de forma suficientment motivada d’acord amb els criteris de valoració i qualificació específics.

Un cop estimades o desestimades les reclamacions presentades el tribunal ha de publicar, a la pàgina web i a l’aplicació informàtica d’ oposicions, la llista amb les qualificacions definitives de la fase d’oposició i d’acord amb aquesta llista els tribunals han d’elaborar la llista dels aspirants que han superat la fase d’oposició.

Contra la llista de qualificacions definitives, les persones interessades podran interposar recurs d’alçada, en el termini d’un mes, davant la directora general de Personal Docent, segons el que preveuen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.3.3.3 Acumulació de places

Els òrgans de selecció acumularan les places que no es cobreixin pel torn de reserva per a aspirants amb discapacitat a les del torn lliure del procediment d’ingrés.

7.4. Fase de concurs dels procediments d’ingrés i accés

Passaran a la fase de concurs aquells aspirants que hagin obtingut una puntuació igual o superior a 5 punts en la fase d’oposició.

7.4.1. Full de barem i presentació de la documentació de la fase de concurs

Els aspirants que han superat la fase d’oposició han de realitzar el tràmit telemàtic habilitat, que es troba a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent, per accedir al full de barem de la fase de concurs. Aquest tràmit estarà operatiu durant 48 hores des de la publicació de la llista d’aspirants que han superat la fase d’oposició a la que fa referència la base 7.3.3.2.

Es pot accedir al tràmit telemàtic:

a) Mitjançant el DNI electrònic o un certificat digital reconegut

b) Mitjançant l’usuari i la contrasenya d’accés al Portal del Personal

c) Mitjançant el DNI i el codi de seguretat de quatre dígits que la Direcció General de Personal Docent enviarà a l’aspirant a l’adreça de correu electrònic a efecte de comunicacions facilitada per la persona interessada en la sol·licitud de participació en la convocatòria. L’assistent de tramitació de l’aplicació indica a quina adreça de correu electrònic s’ha enviat el codi.

Una vegada l’aspirant hagi accedit al tràmit, l’aplicació li mostrarà el full de barem amb els mèrits que consten en la Direcció General de Personal Docent i la puntuació corresponent per aplicació del barem de mèrits previst en l’annex 2 en el cas de participar en el procediment d’ingrés, i en l’annex 3 en el cas de participar pels procediments d’accés. En el cas en què en l’Administració no hi consti cap mèrit d’un aspirant, el full de barem no estarà emplenat i la puntuació serà zero.

Els aspirants que estiguin d’acord amb la puntuació atorgada ho han d’indicar i han d’enviar telemàticament el full de barem, i obtindran un número de registre, amb la qual cosa la tramitació telemàtica haurà finalitzat. En aquest cas no han de presentar cap documentació al tribunal.

Els aspirants que no estiguin d’acord amb la puntuació atorgada ho han d’indicar, i manifestar els mèrits amb la puntuació dels quals no estan d’acord i afegir els que considerin, indicant els documents justificatius que presenten per acreditar-los. En aquest cas obtindran un número de preregistre i han de presentar el full de barem, una còpia compulsada dels documents justificatius dels mèrits al·legats, així com la declaració jurada dels documents justificatius dels mèrits que efectivament presenten, davant el tribunal, en el termini que aquest determini, que en tot cas no podrà ser superior a 72 hores des de la finalització del termini per realitzar el tràmit telemàtic per accedir al full de barem. El tribunal ha de publicar la data i hora en què els aspirants han de presentar la documentació esmentada mitjançant un anunci en els termes de la base 6.2 d’aquest annex.

Tota la documentació emesa en llengua diferent al castellà o català ha de venir acompanyada de la corresponent traducció oficial en una de les dues llengües oficials de les Illes Balears, realitzada per un traductor jurat.

Els aspirants que no realitzin el tràmit telemàtic habilitat a l’efecte no poden, en cap moment, al·legar ni acreditar cap nou mèrit, de forma que només se’ls tindran en compte aquells mèrits que consten en la Direcció General de Personal Docent amb la puntuació corresponent per aplicació del barem de mèrits que pertoqui i que figuren al full de barem del tràmit telemàtic.

7.4.2. Qualificació de la fase de concurs

Correspon a les comissions de valoració atorgar a cada aspirant la puntuació que li correspongui en funció dels mèrits al·legats i acreditats.

Només es podran puntuar aquells mèrits que siguin degudament perfeccionats abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació en la convocatòria i acreditats mitjançant la documentació que es determina en els annexos 2 i 3 d’aquesta convocatòria.

Les comissions de valoració faran públics els resultats de la valoració dels mèrits, per apartats i subapartats, a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent i a l’aplicació informàtica d’oposicions.

7.4.3. Reclamacions a la fase de concurs

Cada comissió de valoració obrirà un termini de dos dies hàbils des de la publicació provisional dels resultats de la valoració dels mèrits per a la presentació de reclamacions davant la Comissió. En cap cas es poden al·legar nous mèrits ni presentar la documentació acreditativa dels mèrits al·legats però no acreditats en el moment oportú.

Un cop estimades o desestimades les reclamacions presentades, les comissions de valoració faran públics els resultats de la valoració definitiva dels mèrits de tots els aspirants que hagin superat la fase d’oposició.

Contra aquesta resolució, les persones interessades podran interposar recurs d’alçada, en el termini d’un mes, davant la directora general de Personal Docent, segons el que preveuen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.5. Funcionaris d’organismes internacionals

De conformitat amb el que determina el Reial decret 182/1993, de 5 de febrer (BOE núm. 46, de 23/02/1993), els aspirants que tenguin la condició de funcionari d’organismes internacionals i tenguin la nacionalitat espanyola, quedaran exempts de la realització d’aquelles proves que la Comissió Permanent d’Homologació, creada per l’esmentat Reial decret, consideri que tenen com a objecte l’acreditació de coneixements ja exigits per ocupar els seus llocs de treball d’origen en l’organisme internacional corresponent.

Amb aquesta finalitat, caldrà adjuntar la certificació d’homologació prevista a l’article 7 del Reial decret 182/1993, de 5 de febrer, a la sol·licitud de participació en el procediment selectiu o, amb caràcter excepcional, caldrà lliurar-la al tribunal assignat a l’aspirant, amb anterioritat a l’inici de les proves corresponents.

Aquells aspirants que es puguin acollir al que es determina en aquesta base, i quedin exempts de la realització d’alguna prova, seran valorats en la prova corresponent amb la qualificació mínima exigida en la convocatòria per a superar-la.

D’altra banda, aquests aspirants podran renunciar a la qualificació mínima i realitzar la prova esmentada en igualtat de condicions que la resta d’aspirants que participen pel torn lliure del procediment d’ingrés. La renúncia en qüestió haurà de ser formulada per escrit amb anterioritat a l’inici de les proves del procediment selectiu.

Vuitena. Superació del procediment selectiu dels aspirants per a la realització de la fase de pràctiques.

8.1. Procediments d’ingrés: torn lliure i reserva per a aspirants amb discapacitat

Superaran aquests procediments i seran seleccionats per a la realització de la fase de pràctiques els aspirants aprovats que, una vegada ordenats segons la puntuació global assignada, els correspongui un número d’ordre igual o inferior al nombre de places assignades per a cadascun d’aquests procediments.

Per tal d’obtenir la puntuació global de tot el procediment selectiu, cada comissió de selecció ponderarà en un 60% la fase d’oposició i en un 40% la puntuació obtinguda en la fase de concurs. La puntuació global esmentada serà la suma de les puntuacions obtingudes en la fase d’ oposició i concurs un cop realitzada la ponderació.

8.2. Procediment d’accés a cossos docents inclosos en un subgrup de classificació superior

Superaran aquest procediment aquells aspirants que obtinguin almenys 5 punts en la fase d’oposició i als quals, ordenats segons la suma de les puntuacions obtingudes en la fase de concurs i en la fase d’oposició, els correspongui un número d’ordre igual o inferior al nombre de places convocades per a cadascun d’aquests procediments. La ponderació de les fases d’oposició i concurs per formar la puntuació global serà d’un 55% per a la fase d’oposició i un 45% per a la fase de concurs.

8.3. Procediment d’accés a altres cossos docents del mateix subgrup i nivell de complement de destinació

Superaran aquest procediment aquells aspirants que obtenguin almenys 5 punts en la valoració de la prova i als quals, ordenats segons la suma de les puntuacions obtengudes en la valoració dels mèrits i en la prova, els correspongui un número d’ordre igual o inferior al nombre de places convocades per a cadascun d’aquests procediments. La ponderació de les fases d’oposició i concurs per formar la puntuació global serà d’un 55% per a la fase d’oposició i un 45% per a la fase de concurs.

8.4. Actuació dels òrgans de selecció i publicació de les llistes d’aspirants seleccionats

De conformitat amb el que s’estableix a la base 5.8 d’aquesta convocatòria, correspon als òrgans de selecció l’agregació i, si és el cas, la ponderació de les puntuacions corresponents a les diferents fases dels procediments selectius, l’ordenació dels aspirants d’acord amb les puntuacions globals obtingudes en les diferents fases i la declaració dels aspirants que hagin superat les fases d’oposició i concurs.

Els òrgans de selecció poden encomanar als coordinadors aquestes funcions, que les exerciran per delegació.

A aquests efectes, els òrgans de selecció tendran en compte:

8.4.1. Agregació de les puntuacions

Els òrgans de selecció, després de rebre les puntuacions atorgades pels tribunals de la fase d’oposició i per les comissions de valoració de la fase de concurs, i un cop feta la ponderació corresponent, afegiran les puntuacions de la fase de concurs a les puntuacions dels aspirants que hagin superat la fase d’oposició, ordenaran els aspirants segons la puntuació global obtenguda i determinaran aquells aspirants que hansuperat els corresponents procediments, d’acord amb el que s’estableix a les bases 8.1, 8.2 i 8.3 d’aquesta convocatòria.

8.4.2. Desempats

En cas que en ordenar els aspirants d’acord amb les puntuacions globals obtingudes s’hi produeixin empats, l’òrgan de selecció els resoldrà atenent successivament els criteris següents:

a) Si el procediment de participació és d’ingrés tant pel torn lliure com pel torn de reserva per a aspirants amb discapacitat:

– 1r. Més puntuació en la fase d’oposició.

– 2n. Més puntuació en cadascuna de les parts i apartats de la fase d’oposició, per l’ordre en què s’hagin realitzat.

– 3r. Més puntuació en els apartats del barem dels mèrits, per l’ordre en què figuren en la convocatòria.

– 4t. Més puntuació en els subapartats del barem dels mèrits, per l’ordre en què figuren en la convocatòria.

– 5è. Més edat.

b) Si el procediment de participació és d’accés:

– 1r. Més puntuació en la fase d’oposició.

– 2n. Més puntuació a cadascun dels apartats del barem de mèrits per l’ordre en què apareguin en la respectiva convocatòria.

– 3r. Més puntuació en els subapartats del barem, per l’ordre en què apareguin en la convocatòria.

– 4t. Més puntuació en cadascuna de les parts i apartats de la fase d’oposició, per l’ordre en què s’hagin realitzat.

8.4.3. Acumulació de places sobrants

En el moment de determinar els aspirants seleccionats en el torn lliure del procediment d’ingrés, els òrgans de selecció, si escau, a les places assignades inicialment per aquest torn, hi afegiran totes les places que hagin quedat vacants en els procediments 2, 3 i 4.

8.4.4. Llista d’aspirants seleccionats i exposició pública

Els òrgans de selecció, d’acord amb les bases anteriors, aixecaran acta, si escau, i elaboraran la llista d’aspirants seleccionats per cos, especialitat i illa. A la llista hi figuraran, en primer lloc, els aspirants que hagin accedit des de cossos del mateix subgrup i nivell de complement de destinació, en segon lloc els del torn d’accés des de cossos de distint subgrup, i en tercer lloc els qui hagin ingressat pel procediment lliure. Dins de cadascun d’aquests grups, els aspirants seleccionats s’ordenaran d’acord amb el que s’estableix en les bases anteriors.

Els òrgans de selecció exposaran, a la pàgina web i a l’aplicació informàtica d’oposicions, la llista definitiva a què es refereix l’apartat anterior i l’elevaran a la Direcció General de Personal Docent.

8.4.5. Llista d’aspirants que han superat el procés selectiu

La directora general de Personal Docent, finalitzada l’actuació dels òrgans de selecció, ha de dictar la Resolució que aprova la llista única per especialitats i illes amb tots els aspirants que hagin superat el procés selectiu. Aquesta llista seguirà l’ordre especificat al punt 8.4.4 d’ aquesta convocatòria, que es publicarà al BOIB.

Contra la Resolució esmentada, les persones interessades podran interposar recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent, en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució, de conformitat amb el que disposa l’article 121 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre.

També es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors des del dia següent al de la publicació, d’acord amb allò que disposa l’article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

8.5. Llista complementària d’aspirants seleccionats

D’acord amb el que estableix l’article 61 del Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, quan es produeixin renúncies dels aspirants seleccionats als drets derivats de la participació en el procediment selectiu, abans del seu nomenament com a funcionari en pràctiques o presa de possessió, l’òrgan convocant ha de requerir una llista complementària dels aspirants que segueixen als seleccionats per la seva inclusió a la llista definitiva d’aspirants que han superat el procés selectiu a l’òrgan de selecció afectat per renúncies.

Federación de Enseñanza de Comisiones Obreras de Illes Balears
http://www.ib.ccoo.es

FEDERACIÓN (PALMA DE MALLORCA):
Tf: 971170995

PALMA DE MALLORCA:
Tf: 971726060

MENORCA:
Tf: 971351666

EIVISSA-FORMENTERA:
Tf:
971315361

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos.
Privacidad